BLOG

En Baba Marka!

11 Haziran 2014

Noel Baba markasının değeri 1,6 trilyon dolar! 

Brand Finance, özgün kurumsal marka değerlendirme tekniklerini kullanarak “Noel Baba” markasının değerini tespit etti. Markanın seyahat, perakende alış-veriş, konaklama-ağırlama sektörlerine ekonomik katkıları dikkate alınarak yapılan değerlendirme çalışması sonucunda “Noel Baba” markasının değeri 1,6 trilyon A.B.D. doları olarak tespit edildi.

Böylece, dünyanın en değerli markaları olan Apple, Samsung ve Google, “Noel Baba” markasının çok gerisinde kalmış oldu:

1

Brand Finance CEO’su David Haigh: “Her ne kadar Noel Baba’nın gerçekliği tartışılsa, hatta bir pazarlama kurgusu olduğu söylense bile, araştırma sonuçları onun en değerli marka olduğu gerçeğini değiştirmeyecektir. Ayrıca, dünyanın önde gelen markaları Noel Baba markasından yararlanmayı sürdürecektir.”

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner’e göre bu tespitin Türkiye açısından önemi oldukça fazla: “Noel Baba’nın Antalya-Demre’li olduğu konusunda güçlü argümanlar varken Türkiye’nin bu markayı bir şekilde kullanıyor olması gerekirdi. Kaldı ki, kırmızı-beyaz renkler Türkiye’nin ulusal renkleri ile uyumlu olup, her tür pazarlama iletişimini güçlendirecek ve Türk markalarının değerine katkıda bulunacaktır.”

Noel Baba ve yeni yıl kutlamaları ile ilgili bazı çarpıcı rakamlar:

  • 2012 yılında yeni yıl günü, mobil cihazlara 328 milyon aplikasyon yüklenmiştir
  • Yeni yıl satışları tüm perakende satışların 1/6’sını oluşturmaktadır
  • Yeni Yıl hindilerini paketlemek için geçen yıl 3,000 ton aluminium folyo kullanılmıştır
  • Geçen yıl 500 milyon yeni yıl ağacı süslenmiştir